Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2009

Like a rolling stone...

21.08.2006 - Το γραφείο και η καρέκλα από το επιπλωμένο μου διαμέρισμα - η πρώτη φωτογραφία που τράβηξα όταν μετακόμισα στην Σουηδία, μόλις μπήκα σπίτι για πρώτη φορά.

Καλή μου Κλεό,

έχω καιρό να σου γράψω κάτι. Ίσως επειδή τον τελευταίο καιρό το blog έχει αλλάξει ύφος και από "σκεψούλες" έγινε πιό "yuppie yuppie, τι ωραία που περνάω". Ίσως να φταίει που είχα ξενερώσει γνωρίζοντας ότι με διαβάζουν άτομα που γνωρίζω. "Και είναι κακό αυτό?" ίσως πεις. Απλά με ενοχλούσε επειδή ουδέποτε είπα σε κανέναν ότι έχω blog και ποιο είναι και ουδέποτε ήθελα να έχω άτομα να με κατασκοπεύουν. Και δεν μιλάω για άτομα που γνωρίζω και που θέλουν να δουν τι κάνω και αν ζω επειδή έτυχε να χαθούμε για τον έναν λόγο ή τον άλλον ή που είναι γενικά καλοπροαίρετοι, πιστεύω ότι καταλαβαίνεις τι εννοώ και δεν χρειάζεται να το εξηγήσω περαιτέρω.

Που λες Κλεό, σου έχω νέα, όχι απαραιτήτως καλά. Βλέπεις, δεν γίνεται όλα να είναι "yuppie yuppie" πάντα...
Τα νέα είναι ότι πριν 3 βδομάδες έφυγα από Σουηδία. Ναι, τελείως-τελείως. Τα τελευταία μου ποστ τα έγραψα από Αθήνα όπου βρίσκομαι τώρα. Βλέπεις, δεν ήμουν τόσο τυχερή επαγγελματικά. Είχα κάποιες συνεντεύξεις οι οποίες πήγαν και καλά, αλλά δεν ήμουν η τυχερή που επέλεγαν στο τέλος. Μέχρι και ένα project με την Ericsson πήγα να κλείσω τελευταία στιγμή, αλλά και αυτό δεν ήταν δυνατό να με κρατήσει εκεί...

Στεναχωριέμαι τόσο κάθε φορά που σκέφτομαι ότι έφυγα, που με πιάνει ένα σφίξιμο στην καρδιά... Γιατί γμτ είχα κάνει σχέδια. Σχέδια τόσο μακροχρόνια που σκεφτόμουν να μην έφευγα ποτέ από εκεί. Γιατί αγάπησα και την χώρα και τον κόσμο και τις συνήθειές τους και τις παραδόσεις τους και τα όλα τους. Τους είχα "μάθει" μετά από τόσο καιρό και περνούσα τέλεια εκεί, ένιωθα ότι ήμουν ένα κομμάτι από εκείνη την πόλη. Εκεί άλλαξε παντελώς ο τρόπος σκέψης μου, ο τρόπος που ζω και ο τρόπος που βλέπω τον κόσμο. Δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ πόσα μου έδωσε αυτή η χώρα και δεν θα φύγει ποτέ μέσα από την καρδιά μου.

...

Ζηλεύω από μία μεριά άτομα σαν την Unlearn και τον Γκρινιάρη επειδή έφυγαν από τις χώρες που ήταν επειδή αισθάνθηκαν ότι είχαν ολοκληρώσει τον σκοπό τους εκεί. "Αυτή την πίστα την πέρασα με απόλυτη επιτυχία" έγραψε τότε η Unlearn και πόσο μα πόσο πετυχημένη έκφραση διάλεξε για να το περιγράψει. Ακριβώς έτσι είχα νιώσει και εγώ τότε, τον Αύγουστο του 2006 που ετοιμαζόμουν να φύγω για Σουηδία. Γιατί είχα ξεσκιστεί στο διάβασμα, είχα παλέψει και είχα θυσιάσει τόσα πολλά για να φύγω. Και μέσα μου θυμάμαι ότι ένιωθα απίστευτη αυτοπεποίθηση και ετοιμότητα. Ήμουν έτοιμη να ζήσω την ζωή που είχα ονειρευτεί και που σχεδίαζα επί έναν χρόνο, από τον Ιούνη του 2005, μόλις είχα επιστρέψει από το erasmus μου στην Φινλανδία.
"Δεν έβαλα μόνο έναν στόχο όμως... έβαλα έναν τριπλό. δύο πτυχία και ένα εισιτήριο. Αυτό είναι. " έγραφα τότε, τον Ιανουάριο του 06. Και τον Αύγουστο μετά σου έλεγα ότι "έβαλα τρίποντο με 3 στα 3!!!". Είχα πετύχει τον στόχο μου και ήμουν έτοιμη για να ξεκινήσω την καινούρια μου ζωή χωρίς να μπορεί τίποτα να με σταματήσει!

...δεν γνώριζα όμως ότι αυτό θα κρατούσε 3 μόνο χρόνια. Ούτε ότι θα έφευγα επειδή δεν είχα άλλη επιλογή και επειδή απλά "έπρεπε". Έκανα ειλικρινά ό,τι μπορούσα για να μείνω, αλλά... :(

Και μετά την Σουηδία, τι? Ο ένας και μόνο σίγουρος δρόμος της επιστροφής ήταν η Αθήνα. Για να σου μιλήσω ειλικρινά, η επιστροφή αυτή με φόβιζε για άπειρους λόγους. Ίσως επειδή αν ήθελε μία φορά δύναμη να φύγω από Σουηδία, ήθελε άλλη τόση και περισσότερη για να γυρίσω εδώ. Ένας άλλος λόγος και ίσως ο κυριότερος ήταν ότι θέλω στην ζωή μου να κάνω βήματα μπροστά και όχι να μένω στάσιμη, ή ακόμα χειρότερα να κάνω βήματα προς τα πίσω. Έχω κάνει πάρα πολύ κόπο για να φτιάξω το βιογραφικό μου όπως είναι σήμερα και θέλω ο κόπος μου αυτός να εκτιμηθεί και να ανταμειφθεί. Θεωρώ ότι είμαι πάρα πολύ μικρή για να επαναπαφτώ σε ένα γραφείο και να μην παλέψω να πάω όσο μπορώ ψηλότερα. Και πιστεύω ότι μπορώ να πάω ακόμα παραπάνω και να καθήσω τότε, όχι τώρα.

04.09.2009 - Η θύρα στο αεροδρόμιο - η τελευταία φωτογραφία που τράβηξα στην Στοκχόλμη λίγο πριν επιβιβαστώ στο αεροπλάνο.

Έτσι γυρίζοντας στην Αθήνα το καλοκαίρι και εν μέσω διακοπών, σκέφτηκα να αρχίσω σιγά σιγά να κοιτάω για καμία δουλειά. Άρχισα να ρωτάω από εδώ και από εκεί τι παίζει με μισθούς, με συνθήκες εργασίας, με την ασφάλιση, ωράρια, όλα.
Κάπου εκεί ανάμεσα θυμήθηκα -ή μάλλον, μου θύμησαν- και μία αίτηση που είχα κάνει πριν καιρό. Το συζήτησα αρκετά, αλλά μετά σκέφτηκα και άπειρες ώρες μόνη μου για το αν ήμουν έτοιμη να το κάνω και αν είχα την δύναμη. Και σκέφτηκα τελικά τόσο ψύχραιμα που με τρόμαξα. Τα ζύγισα όλα, έβαλα αυτό απέναντι, να το κοιτάω από απόσταση και έβαλα κοντά μου την Σουηδία και την πρόταση της Ericsson. Και με μεγάλη μου λύπη και με ένα σφίξιμο στην καρδιά έχασε η Σουηδία. Ίσως για το ό,τι θέλω να φτάσω πιό ψηλά, ίσως για το ότι τελικά οι 11 πόλεις και οι 3 χώρες που έχω ήδη αλλάξει να μου άφησαν ένα "κουσούρι". Να είμαι μία από τις πέτρες που κυλούν και δεν πιάνουν χορτάρι.

Καλή μου Κλεό, από αύριο και στο εξής θα τα λέμε...











...από την Ολλανδία... ;)

---

Ποστ μέσα στο ποστ: Jag talar svenska ρε!

Για να μην κάθομαι, είπα να πάρω και ένα πτυχίο Σουηδικών... Έτσι για να βρίσκεται ;)

3η ξένη γλώσσα... Και βλέπω την 4η να έρχεται!

YAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYY!


PS. Μόλις παρατήρησα ότι όλες οι φωτογραφίες στο ποστ είναι τραβηγμένες από κινητά! Δεν φαίνονται και τόσο κακές... χμ... :)

15 Comments:

  1. Unknown said...
    Ταπ ταπ ταπ...
    Nenyaki : ) said...
    ...γουάτ?
    Unknown said...
    Ε-μα!
    Έκανες όλον αυτό το σαματά για να μας πεις ότι πας Ολανδία;;;

    ΤΖΙΖΟΥΣ ΚΡΑΙΣΤ ΣΟΥΠΕΡΣΤΑΡ!
    Nenyaki : ) said...
    XAXAXA! Έλα, έλα αφού σου άρεσε :P
    Unknown said...
    Και τα γλυκάκια μου άρεσαν αλλά δεν τα παρουσίασες ποτέ έτσι!

    ;)
    Natalia said...
    ωχ από που να αρχίσω!! (Ας τα πάρω ανάποδα!)

    Συγχαρητήρια για το πτυχίο των Σουηδικών!!! (Δεν είχα ιδέα ότι εκτός από τις 4-5 γλώσσες που έχουν όλα τα φροντιστήρια μπορείς να δώσεις για κάτι τέτοιο στην Ελλάδα)

    Ερμμ για όλα τα υπόλοιπα δε νομίζω ότι χωράνε comments, είναι στα όρια που αρχίζω κ γω να νιώθω ότι κατασκοπεύω ένα blog επειδή είναι προσωπικές σκέψεις... Παρόλα αυτά (ίσως κυρίως γιατί έχω σκεφτεί και γω ανάλογα) έχω να πω: Τα σχέδια δεν πάνε χαμένα :P Μπορεί όντως να ξαναγυρίσεις στη Σουηδία όπως το είχες φανταστεί αλλά έχοντας κάνει όλη τη διαδρομή... Στο τέλος νομίζω ότι το μόνο κριτήριο που δίνει σωστές αποφάσεις είναι αν νιώθεις κάτι σωστό ή όχι.. (Προτιμώ την αγγλική έκφραση :P feels right :P)

    Y.Σ πω πω πραγματικά πρέπει να ξαναρχίζω να γράφω, κοντεύω να κάνω post μέσα στο comment :P //κατάχρηση χώρου!

    Anyway, καλή αρχή :D Περιμένω με ανυπομονησία post πρώτων εντυπώσεων!
    KitsosMitsos said...
    Οπότε καλή αρχή στο νέο ξεκίνημα! Είναι όμορφη χώρα η Ολλανδία και αρκετά φιλικοί οι κάτοικοί της.
    Wyrda said...
    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
    Rodia said...
    Nenyaki = Απο τις πρώτες μου γνωριμίες στο μπλογκοχώριον!:)
    Κάπου, κάτι, κάπως έγινε (ή δεν έγινε) και χαθήκαμε...
    Σήμερα, τώρα δα μόλις, κάπου σε πέτυχα. Τότε έφευγες για ένα εράσμους, αν θυμάμαι καλά. Τώρα ήρθες πίσω με ενα φορτίο διπλώματα. Τι άλλο να πω; Θερμά συγχαρητήρια, καρδούλα μου, και Καλή Σταδιοδρομίααααααααααα
    :))))))
    Διόνα said...
    Ξεκίνησα να σε διαβάζω λίγο καιρό πριν, νομίζω από το ποστ για τα μουσεία του Όσλο. Σου εύχομαι καλό ξεκίνημα στην Ολλανδία, από όσο τη γνωρίζω από την πλευρά της επισκέπτριας, είναι χώρα που σε κερδίζει. Ελπίζω να ισχύει, θα περιμένω να διαβάσω τις εντυπώσεις σου.
    Καλή αρχή :)
    unlearn... said...
    Gratulerar!!!

    Αχ βρε nenyaki με στεναχώρησες στην αρχή!
    Αλήθεια σου λέω σχεδόν συγκινήθηκα και ήμουν έτοιμη να αρχίσω να φωνάζω "όχι μη, μην το κάνεις αυτό, μην γυρνάς πίσω!"

    Γιατί πραγματικά πίστευω οτι η Σουηδία σου ταίριαξε πολύ καλά εσένα και ακόμα κι εγώ ήμουν σχεδόν σίγουρη οτι θα έμενες εκεί.
    Θα ήταν μεγάλο σφάλμα πιστεύω να τα αφήσεις και να γυρίσεις στην Ελλάδα...φρίκη!Μην το κάνεις θα απογοητευτείς τρελά...όπως απογοητεύτηκα κι εγώ μέχρι να διαβάσω οτι φεύγεις για...Ολλανδία!!??!!
    herregud!!!

    Ωραία, ωραία, μπράβο!!

    Γιατί όχι άλλωστε?

    Πολύ σωστή σε βρίσκω και πραγματικά πολύ χάρηκα!

    Καλή αρχή!!!
    γιουπιιιιι!!!!
    butterfly said...
    Όλα καλά από δω και στο εξής! Μ'έπιασε λίγο η καρδιά μου στη σκέψη της επιστροφής στην Ελλάδα από τη Σουηδία, αλλά η Ολλανδία ακούγεται υπέροχη! :)
    Psipsinel said...
    stin arxi ipa "ax poso tin katalaveno" ke meta molis akousa ollandia zilepsa!!!
    ante kali arxi
    Chrisa said...
    Congratulations!!!
    Και διαβάζοντας το Post...είπα όχι ρε γμτ δεν πρέπει να μείνει Αθήνα!! Αλλα τελικα στο τέλος μου χάρησες ένα πλατύ χαμόγελο στην μούρη μου!! Μπράβο Nenya-κι και εις ανώτερα... (πάει;;;;)
    Nenyaki : ) said...
    Χίλια ευχαριστώ σε όλους για τα σχόλιά σας, ειλικρινά.

    @Natalia εξετάσεις για το πτυχίο Σουηδικών έδωσα στην Σουηδία. Δυστυχώς όμως εκεί δεν έχουν τίποτα παραπάνω από το αντίστοιχο "Lower" των Αγγλικών.
    Και ΦΥΣΙΚΑ όταν έγραφα για άτομα που κατασκοπεύουν το blog μου δεν έλεγα για εσένα! :)
    Ευχαριστώ για το σχόλιο και άντε, κάνε και εσύ κανένα ποστάκι!

    @KitsosMitsos ευχαριστώ πολύ!

    @Rodia χρόνια και ζαμάνια! με συγκίνησε πάρα πολύ το σχολιό σου ειλικρινά! Χίλια ευχαριστώ!!!

    @Διόνα ευχαριστώ πάρα πολύ! και καλως ήρθες! Ελπίζω να γράφω συχνότερα τώρα πιά...

    @Unlearn πόσο χαίρομαι που διαβάζω χαρούμενα ποστάκια σου! Ειλικρινά δεν ξέρω εμένα πως θα ήταν η επιστροφή μου στην Ελλάδα, μιας και μου ταίριαξε η Σκανδιναβία τόσο πολύ που κάθε μέρα δεν μπορώ να σταματήσω να την σκέφτομαι.
    Ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιό σου, ειλικρινά μετράει αν μου λέει κάποιος σαν και εσένα ότι έκανα το σωστό που ήρθα εδώ. Να είσαι καλά!

    @butterfly ευχαριστώ πολύ!!! Εμένα να δεις πως με έπιασε η καρδιά μου... αλλά όλα καλά τώρα :)

    @Psipsinel καλή μου psipsinel έχουμε πολλά κοινά τελικά... και εγώ άφησα την χώρα που αγαπώ και τον "δρακουμέλ" μου πίσω να με περιμένει :(

    @Chrisa χίλια ευχαριστώ! Χάρηκα που όλα τελείωσαν με χαμόγελο και όχι με δάκρυα :) Θα τα λέμε πιό συχνά τώρα :) Όσο για το "εις ανώτερα" θα το προσπαθήσω! :)))

Post a Comment



Template by:
Free Blog Templates